Otwarto oferty w przetargu na naprawę P4 30 lokomotyw serii EU/EP07 z opcją na kolejnych 10. Oprócz bardzo małej różnicy między obiema złożonymi propozycjami uwagę zwraca fakt, że oferta PKP Cargotabor została wyceniona na kwotę dokładnie pokrywającą się z kosztorysem zamawiającego.
Podobnie jak w pierwszym przetargu,
unieważnionym z powodu nieznacznego przekroczenia kosztorysu, chęć wykonania napraw zgłosiły dwa podmioty: PKP Cargotabor w restrukturyzacji oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego w Gdańsku. Pierwsza z firm wyceniła każdą z dwóch części zamówienia podstawowego na 25 561 805,82 zł brutto (razem 51 123 611,64 zł brutto), a z prawem opcji – 34 082 407,76 zł brutto za jedną część (68 164 815,52 za całość). Jest to kwota zgodna co do grosza z ujawnionym tuż przed otwarciem ofert przez PKP Intercity kosztorysem inwestorskim.
ZNTKiM wyceniły swoje usługi tylko nieznacznie niżej (zakres podstawowy – 25 559 919,75 zł brutto; z prawem opcji – 34 079 893 zł brutto). Dla całego zamówienia daje to odpowiednio: 51 119 839,50 zł bez prawa opcji i 68 159 786 zł z zamówieniem dodatkowym.
Oferty będą oceniane głównie na podstawie kryteriów cenowych: ceny jednostkowej stałego zakresu naprawy (70%) oraz ceny prac wykraczających poza ten zakres (20%). Mniejsze znaczenie będzie miał okres gwarancji i rękojmi oraz termin wykonania pojedynczej naprawy (po 5%).
Pierwszy przetarg na naprawę 30 EU/EP07 nie został rozstrzygnięty, ponieważ propozycja PKP Cargotabor została odrzucona, a ZNTKiM przekroczył kosztorys o nieco ponad 2%. W połowie kwietnia
postępowanie zostało więc ogłoszone ponownie. W porównaniu z pierwszym przetargiem ograniczono wielkość prawa opcji (z napraw łącznie 20 do 10 dodatkowych lokomotyw).